Τα οφέλη της άσκησης σε ζεστό νερό, 32 βαθμούς κελσίου

  Σημαντική μείωση της πίεσης παρουσιάζουν τα άτομα που κάνουν γυμναστική σε ζεστό νερό, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Σάο Πάολο.

Οι Ερευνητές από τη Βραζιλία διαπίστωσαν ότι τα οφέλη της άσκησης, όταν γίνεται μέσα στο νερό, είναι πολύ μεγαλύτερα και μάλιστα τόσο ώστε να μειώνουν την πίεση ακόμη και σε άτομα που δεν παρουσιάζουν βελτίωση με τα φάρμακα.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες στην έκθεσή τους, η μέθοδος αυτή ονομάζεται ζεστή αεροβική και πραγματοποιείται όταν το νερό βρίσκεται στους 32 βαθμούς κελσίου. Κι αυτό γιατί το νερό σε αυτή τη θερμοκρασία ενισχύει τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και έτσι βελτιώνεται η ροή του αίματος.

Αυτό σημαίνει ότι η αρτηριακή πίεση μειώνεται, άρα απομακρύνεται και ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού.

Σύμφωνα με την επιστημονική έκθεση, η οποία δημοσιεύεται στη Διεθνή Επιθεώρηση Καρδιολογίας (International Journal of Cardiology), η θερμοκρασία του νερού παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς προηγούμενες μελέτες έδειξαν ότι τα αποτελέσματα δεν είναι τόσο καλά όταν η άσκηση γίνεται σε νερό που βρίσκεται στους 27 βαθμούς κελσίου.

Στη μελέτη συμμετείχαν ασθενείς που παρουσίαζαν υψηλή πίεση, η οποία επί πέντε χρόνια δεν είχε σημειώσει καμία μείωση, παρά τη φαρμακευτική αγωγή που είχε ακολουθηθεί.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης οι ασθενείς συνέχιζαν να λαμβάνουν τα φάρμακά τους, ενώ η άσκηση στο ζεστό νερό της πισίνας μείωνε την πίεση για τις τρεις επόμενες μέρες.

Το νερό στους 32 βαθμούς κελσίου, ενισχύει τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και έτσι βελτιώνεται η ροή του αίματος. Βελτιώνει την ελαστικότητα των αρθρώσεων και αυξάνει τη μυϊκή ισχύ και αντοχή. Μειώνει το μυϊκό σπασμό, μειώνει το αίσθημα του πόνου. Αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό, το ποσοστό του αίματος που επιστρέφει στην καρδιά και την πνευμονική λειτουργία.